فروشگاه فایل پوشه

فروش انواع فایل های مجاز

فروشگاه فایل پوشه

فروش انواع فایل های مجاز

ایمیل مارکتینک

...اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی
سنتی مستقیم، از طریق ارسال نامه یا فکس شده است، با این تفاوت که ایمیل
مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر
گذارتر و قابل سنجش تر است.
امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل هستند و اصولا به صورت مرتب و مداوم
ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما
بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان
بالقوه خود معرفی نمایید؟

تعاریفی که باید بدانیم
نرخ باز شدن ایمیل ها ) open rate (: نرخ باز شدن ایمیل، مقدار کاربرانی را)به
صورت درصد( نشان می دهدکه ایمیل ارسالی توسط شما را باز کرده اند. این مقدار
اصولا در نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ به ارسال کننده ایمیل نمایش داده می شود.
مطالعات نشان می دهد که عدد . 9 درصد برای این پارامتر، عدد مناسبی است.

نرخ کلیک ) click-through rate (: شرکت های مختلف این پارامتر را به گونه
های مختلف اندازه گیری می کنند و پاسخ استانداردی برای تعریف این پارامتر وجود
ندارد. آیا همه کلیک ها اندازه گیری می شوند یا یک کلیک به ازای هر ایمیل باز
شده؟ این سنجش از این جهت که تمامی هدف شما در ایمیل مارکتینگ، ایجاد ترافیک
برای Landing page هایتان است، مهم محسوب می گردد.
HTML Email یا Plain Text Email : دو نوع ایمیل وجود دارد که شما می
توانید ارسال کنید؛ ایمیل های HTML ی شامل رنگ و جدول و گرافیک و Plain Text که فقط به صورت متنی ساده هستند. شما اصولا باید هر دو فرمت را در هنگام
ارسال آماده کنید چون همه کلاینت های دریافت ایمیل، ایمیل های HTML را
دریافت نمی کنند.
Bounce Back : تعداد ایمیل ها از لیست شما است که پیغام غیرقابل تحویل را به
ارسال کننده ایمیل بر می گرداند. این زمانی اتفاق می افتد که آدرس ایمیل درست
نبوده یا حذف شده باشد.

انصراف از اشتراک ) unsubscribe-opt-out (: یعنی توانایی مشترکین برای
انصراف از اشتراک خود در لیست ایمیلی. دو نوع انصراف از اشتراک وجود دارد؛
انصراف کلی یا انصراف از یک لیست خاص
Opt-in یا double opt-in : سه نوع لیست ایمیل وجود دارد، opt-in یعنی
لیستهای که کاربران یکبار در آنها ثبت نام کرده و اجازه ارسال ایمیل را به شما داده
اند، double opt-in یعنی کاربران علاوه بر ثبت نام در لیست ایمیلی شما ازطریق
لینکی در ایمیل خود این ثبت نام را دوباره تایید کرده اند. نوع سوم لیست های هستند
که به صورت دستی تولید می شوند.
شخصی سازی: شخصی سازی یعنی اینکه شما از نام، نام خانوادگی و اطلاعات
گیرندگان ایمیل در متن ایمیل به صورت یک به یک استفاده نمایید. برای این موضوع
شما نیاز دارید که پایگاه داده ای شما اطلاعات افراد را به صورت کامل داشته باشد و
نرم افزار ایمیل مارکتینگی که استفاده می کنید این امکان را در اختیار شما قرار دهد.
قابلیت تحویل ) Deliverability (: این مفهموم به معنی تعداد ایمیل هایی از ارسال
های شما است که دقیقا در inbox گیرندگان قرار می گیرند. قرار گرفتن ایمیل ها در
inbox بخش پیچیده ای از فرایندهای تولید نرم افزارهای ارسال ایمیل گروهی هستند.

نگهداری سالم لیست ایمیل ) List Cleaning (: نگهداری سالم لیست ایمیل شما
بسیار مهم می باشد. وجود ایمیل های مشکل دار در لیست شما، احتمال اسپم شدن
ایمیل های ارسالی را افزایش می دهد. بسیاری از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ این
فرایند را به صورت اتوماتیک انجام می دهند.
Soft Bounce : این موضوع زمانی پیش می آید که یک مشکل نرم افزاری در سمت
گیرنده وجود داشته باشد، مثلا میل باکس گیرنده پر شده باشد و یا یک خطای
نرمافزاری در سمت گیرنده اتفاق بیافتد. ایمیل های که soft bounce می شوند،
ممکن است در ارسال های بعدی بدون مشکل باشند.
Hard Bounce : این مشکل زمانی پیش می آید که ایمیل گیرنده اشتباه بود و یا به
کلی منقضی شده است. اصولا در نرم افزار های ایمیل مارکتینگ در صورتیکه این
مشکل پیش بیاید، نرم افزار به صورت اتوماتیک گیرنده را از لیست شما خارج می
کند)نگهداری سالم لیست(.

(ادامه در سه شنبه ی هفته ی آینده)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۶
فروشگاه فایل پوشه

ایمیل مارکتینگ

نظرات  (۱)

عالیییییییییییییییییی بووود
پاسخ:
مرسی بزرگوار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی